Pavouci na sněhu


Před rokem jsem strávila 5 dní sama na horách, v zasněžené krajině v pohraničí. Byla jsem v té době ještě zaměstnaná, ale už dlouho jsem věděla, že to není profesní cesta, po které chci jít. Hledala jsem odvahu, udělat krok do neznáma. Opustit jistotu a začít hledat v podnikání sama sebe. Napsala jsem v těch dnech spoustu stran textů a plánů. Najezdila jsem kilometry na běžkách. Veškeré moje záměry byly tenkrát jen v mojí hlavě, koncepty v zápisníku. Samota, ticho, ledová voda a nekonečné bílé pláně. Ubytování bez internetu, bez signálu. Intuitivně jsem zvolila místo s co nejméně rušivými prvky. A soustředila jsem se na sny a nápady, které se nořily z mojí hlavy a které bych v běžném provozu neviděla nebo jim nevěnovala pozornost.


Symbolem těch dní se pro mě stal malinký jemný pavouk, kterého jsem viděla překonávat nekonečnou bílou pláň. Lezl sebejistě, samozřejmě a myslím, že věděl přesně, kam míří. Nikdy předtím jsem si žádného pavouka na sněhu nevšimla. Ne že by to bylo tak vzácné, ale tenkrát jsem poprvé zaměřila při běhu svoji pozornost na něco tak subtilního a zranitelného. A v té zranitelnosti jsem cítila obrovskou odvahu. Asi jako když se mi zdál sen, že mě v místě, kde jsem se cítila doma a v bezpečí, začala pronásledovat příšera s odklápěcí hlavou. Našla jsem si na útěku čas obout pohodlné boty a pak až utíkat. Příšeře jsem ale neunikla, věděla přesně, kam mířím a kde se chci schovat…Z myšlenek o významu snu mě vytrhla cedule s číslem 39. Vynořila se z mlhy a vánice a já jsem se na ní usmála Ano, 39 rok mého života a já nevyhnutelně směřovala ke změně. Do měsíce jsem podala výpověď a nesmírně se mi ulevilo.



Další rok mi trvalo, než jsem se přes částečný úvazek dopracovala k úplnému opuštění velké společnosti, vytvoření vlastní nabídky služeb a rozjezdu vlastního podnikání. Vím, že jsem po 15 letech v marketingu a PR zase na začátku. Bez hradby zavedených procesů a administrativy. Bez opory svého týmu a kolegů. Ale za to otevřená nápadům, nových dovednostem a lidem. Touze dělat PR a marketing eticky, na základě kvalitního autentického obsahu, bez manipulativních technik, vlezlých reklam a obtěžujících prvků. Marketing zaměřený na zákazníka a jeho potřeby. Na produkty a služby, které umožňují lidem „žít lehce na Zemi“.